در برخی مواقع لوگو به تنهایی کارایی لازم را ندارد. در این موارد شعار نقش انتقال کامل هویت و وعده برند به افراد را بر عهده میگیرد. مخصوصاً در ارتباطهای غیردیداری، مانند پیامکهای تبلیغاتی، لوگو کارایی ندارد و شعار نقش مهمتری را ایفا میکند. به علاوه حتی نامهای برندی که به خودی خود کافی هستند، با ایجاد شعار بر اهمیت خود میافزایند.
برای تعیین این که به شعار نیاز دارید یا خیر، به سئوالات زیر پاسخ دهید:
اگر پاسخ شما به هر کدام از این سئوالات بالا مثبت است، به احتمال زیاد ایجاد شعار نام، لوگو و برنامه بازاریابی برندتان را تقویت میکند.
شعار برند (Tagline, Slogan, Motto) عبارتی است که نام برند را همراهی میکند تا جایگاه برند را در قالب چند کلمه به سرعت به افراد منتقل کند؛ شعار کوتاه، باورپذیر و بدیع است و به آسانی به خاطر سپرده می شود و به محصولات، وعده و جایگاه برند در بازار اشاره میکند. زمانی که شعار برندتان را مینویسید علاوه بر خصوصیات گفته شده، باید وجه تمایز برند را در بر دارد و شخصیت برند را بازتاب دهد.
نمونههای موفقی از شعار برندهای ایرانی
———————————-