چه زمانی از افراد حرفه‌ای برای انجام دادن تحقیق کمک بگیریم؟
۱۴۰۰/۰۲/۱۷
نگاهی به سناریوهای آینده بازار پست و لجستیک ایران
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

آیا برند به شعار نیاز دارد؟

در برخی مواقع لوگو به تنهایی کارایی لازم را ندارد. در این موارد شعار نقش انتقال کامل هویت و وعده برند به افراد را بر عهده می‌گیرد. مخصوصاً در ارتباط‌های غیردیداری، مانند پیامک‌های تبلیغاتی، لوگو کارایی ندارد و شعار نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. به علاوه حتی نام‌های برندی که به خودی خود کافی هستند، با ایجاد شعار بر اهمیت خود می‌افزایند.

برای تعیین این که به شعار نیاز دارید یا خیر، به سئوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا سازمان شما به مشتریانتان مزایای متمایزی ارائه می‌کند و نام برند این مزایا را در بر ندارد؟
  • آیا مشخصه اصلی برند یا ایجاد شعار، واضح‌تر ارائه می‌شود؟
  • آیا در عرصه‌ای بهترین هستید و می‌خواهید مشتریان از این موضوع اطلاع داشته باشند، اما نام برندتان شامل این نکته نیست؟

اگر پاسخ شما به هر کدام از این سئوالات بالا مثبت است، به احتمال زیاد ایجاد شعار نام، لوگو و برنامه بازاریابی‌ برندتان را تقویت می‌کند.

شعار برند (Tagline, Slogan, Motto) عبارتی است که نام برند را همراهی می‌کند تا جایگاه برند را در قالب چند کلمه به سرعت به افراد منتقل کند؛ شعار کوتاه، باورپذیر و بدیع است و به آسانی به خاطر سپرده می شود و به محصولات، وعده و جایگاه برند در بازار اشاره می‌کند. زمانی که شعار برندتان را می‌نویسید علاوه بر خصوصیات گفته شده، باید وجه تمایز برند را در بر دارد و شخصیت برند را بازتاب دهد.

نمونه‌های موفقی از شعار برندهای ایرانی

  • گلدیران (روش خوش زندگی)
  • شیرآلات راسان (همراه سرد و گرم زندگی)
  • بانک رفاه (بانک رفاه، بانک همه)
  • بیمه کوثر (کوثر، سرچشمه آرامش)
  • یک و یک (محصول درجه‌ یک از مواد درجه‌ یک)
  • لبنیات رامک (دوست بزرگ و کوچک)
  • مواد غذایی سحر (یک نام و هزار لبخند)
  • اسنوا (روی ما حساب کنید)
  • مواد غذایی مهرام (خوشمزه و خوشنام)
  • بانک پارسیان (پارسیان، بانک ایرانیان)

———————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-66052412