طرح‌های وفاداری مارکت پلِیس ها باید به هر دو گروه خریداران و فروشندگان نفع برسانند
۱۴۰۰/۰۱/۳۱
مدیریت اطلاعات بازاریابی و اندازه گیری بازار
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

پیشرفت تکنولوژی، تولید و تجارت و‌خدمات در بازارهای داخلی و خارجی و ورود رقبای بزرگ و کوچک در کنار هم باعث شد تا به حرفه و هنر بازاریابی بیشتر از قبل توجه ویژه ای شود و مسلما اگر در این زمینه غفلت شود به سرعت توپ بازی بدست رقبا می‌افتد و باخت نصیب شما می‌گردد. دانش وحرفه بازاریابی هم مانند بسیاری از حرفه ها و دانش های دیگر تخصصی و پیشرفته شده است بهمین خاطر مدیران و مسئولان آگاه هم باید بدانند متکی بودن به روش های سنتی و قدیمی بازاریابی کسب و کار آنها را رونق نمی‌دهد و برای برتر شدن و دیده شدن باید از روش های جدید بازاریابی استفاده کنند. با توجه به افزایش کسب و کارها و نیاز به مشاوران بازاریاب پندار غلطی هم در جامعه گسترش یافته است و فکر می‌کنند این حرفه از کلاس و درجه پایینی برخوردار بوده و فقط به عنوان نظر دهنده از آنها استفاده می‌کنند. یکسری از افراد هم فکر میکنند تخصص مشاوره بازاریابی با خواندن چند کتاب و صحبت در این زمینه بدست می‌آید ولی نباید این اصل را فراموش کنید که مشاوره بازاریابی خیلی برتر و بالاتر از این موارد است.

خدمات مشاوره بازاریابی شامل چه مواردی است؟

مشاوره بازاریابی بر روی روش های بازاریابی و اطلاعاتی که باعث رونق کسب و کار می‌شود مانوور می‌دهد. مشاوره بازاریابی به جمع آوری کلیه اتفاقات و کارهای موفقیت آمیز در تبلیغات کسب و کارها می‌پردازد و بدنبال کشف استراتژیهای موفق بازاریابی و بالا بردن سطح برند و گسترش تبلیغات می‌رود. از سایر خدمات مشاوره بازاریابی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اطلاعات مربوط به کسب و کار مورد نظر و رویکردها و نتایج فروش محصولات و خدمات را بررسی و جستجو می‌کند.
  • جزئیات محصولات و تولیدات را مو به مو تجزیه وتحلیل می‌کند و خدماتی که رقبا در ارائه محصول مشابه انجام می‌دهند و نحوه قیمت گذاری و تبلیغاتشان را مورد تجزیه و بررسی قرار می‌دهند.
  • متناسب با نتایج و تحقیقاتی که در پیشبرد اهداف سازمان بدست می‌آورد تاکتیک ها و استراتژیهای بازاریابی را تهیه و تنظیم می‌نماید.
  • مشاوره بازاریابی به تناسب بودجه و اهداف فروش سازمان روش های خاص بازاریابی و هزینه هایش را تعیین می‌کند تا مجموعه مورد نظر با توجه به میزان بودجه روش های معرفی و تبلیغاتی خود را انتخاب نماید.
  • مشاوره بازاریابی فروش و بازخوردهای کسب و کارها را دنبال می‌کند تا با معرفی محصولات و خدمات جدید فروش خود را در بازارها افزایش دهند.
  • مشاوره بازاریابی می‌تواند بصورت تمام وقت یا نیمه وقت دریک شرکت یا سازمان فعالیت کند و اطلاعات لازم برای بازاریابی هر شغل و حرفه ای را ارائه نماید تا مدیران و مسئولان بر روی برندشان متمرکز شوند و آن را به بازار معرفی نمایند.
  • مشاوره بازاریابی به آموزش مدیران، آموزش مهارتهای سازگارانه و انجام رفتارهای درست و مطلوب، شیوه‌های مقابله با استرس و ریسک ها و حل مسائل می‌پردازد. مهارت حل کردن مشکلات و تعارضات در بین کارکنان و‌پرسنل مجموعه و آموزش رفتارهای مناسب با آنها را آموزش می‌دهد.
  • مشاوره بازاریابی نقش پیشگیرانه را ایفا می‌کند. هنگامی که سازمان مورد نظر در وضعیت دشواری قرار بگیرد مشاور با ارائه راهکارهایی آگاهی افراد را بالا می‌برد تا افراد رفتارهای مناسبی نسبت بهم ایفا کنند و به مقابله با رشد و توسعه اختلافات رفتاری می‌پردازد و توان پذیرش افراد را بالا می‌برد.
  • مشاوره بازاریابی بعنوان یک نیروی توان دهنده به حل مشکلات کاری، اجتماعی و اقتصادی افراد کمک می‌کند و نقش تسهیل کننده را برعهده دارد.

خدمات مشاوره بازاریابی

نکات طلایی در مورد مشاوره بازاریابی چیست ؟

  • اعتماد به نفس، همه چیز یک مشاوره بازاریابی می‌باشد چراکه ایجاد حس متمایز بودن را بهمراه خود می‌آورد و اولین نکته برای موفقیت در فروش این است که باید سعی کنیم نسبت به بقیه رقبا متفاوت، برتر و متمایز باشیم.
  • شما به عنوان یک مشاوره بازاریاب زمانی خوب و حرفه ای عمل می‌کنید که به سمت اهداف مورد علاقه خود حرکت کنید و مطابق با همان اهداف تصمیم گیری کنید.
  • مشاوره بازاریابی حرفه ای زمانی حاصل می‌گردد که بصورت مستمر و با پشتکار زیاد اهداف را به پیش ببرید و این را باور داشته باشید که فرآیند یادگیری یک پروسه مادام العمر است.
  • مشاوره بازاریابی زمانی موفق خواهد بود که با استفاده از خلاقیت ذاتی خود بتوانید حرکت کنید و برای شخصیت و حرفه خود اهمیت قائل شوید.
  • نیاز و خواسته مشتریان را درک کنید و همیشه دغدغه حل مسائل مشتریان را داشته باشید.
  • با توجه به جمله معروف، هر آنچه را که برای خودمان می‌پسندیم برای دیگران یعنی همان مشتری هم بپسندیم.
  • از انجام اشتباهات نترسیم چراکه اشتباهات بهترین ابزار و وسیله برای یادگیری هستند. با اولین مخالفت از ادامه کار منصرف نشویم.
  • از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن راه حل هایی برای فروش استفاده نمایید و در مورد آنها تحقیق کنید.
  • با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM درباره محصولات و خدمات تحقیق کنید و همواره پیگیر کار باشید و تا رسیدن به نتیجه مطلوب و پایان کار همراه با مشتریان و کاربران باشید.
  • خوب گوش کردن و خوب عمل کردن، عشق و علاقه و داشتن شور و هیجان و استقامت در کار بهمراه دانش و تخصص حرفه ای و مثبت بودن نکات طلایی دیگری در مشاوره بازاریابی می‌باشند.
  • مشاوره بازاریابی باید نقش خود را بخوبی ایفا کند یعنی مشاور و بعنوان فروشنده کالا، محصولات و خدمات رفتار نکند.
  • آخرین نکته طلایی این است که در فرآیند مشاوره بازاریابی دنبال کردن هدف شخصی بسیار مهم می‌باشد. هدف شخصی متعالی که همراه با رشد و ارتقا دانش و بینش های فردی باشد رشد شخصیتی فرد مشاور را نیز هم کامل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-66052412