کارآفرینان به طور معمول دارای ایده های بسیار زیادی برای اجرا هستند. آنها ساعت های زیادی در طول سال به کار اختصاص می دهند. بسیاری از کارآفرینان امید چندانی به واقعیت یافتن ایده های شان ندارند. اگر نگاه دقیقی به دنیای کارآفرینی داشته باشیم، بسیاری از ایده های آنها تحقق پیدا نمی کند، با این حال چنین امری به معنای شکست تمام ایده های کاری نیست. اگر شما به عنوان کارآفرین تمایل به افزایش شانس تان برای اجرای ایده های تان دارید، باید برخی از عادت های مهم کارآفرینان موفق را مورد توجه قرار دهید. در ادامه برخی از مهمترین عادت های کارآفرینان موفق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
یافتن رویه های مناسب و پاداش دهی
فعالیت به عنوان صاحب یک کسب و کار نیازمند تعامل با کارمندان و تعداد بسیار زیادی از مشتریان است. بسیاری از کارآفرینان در این میان خستگی بسیار زیادی را تجربه می کنند. یکی از نکات اساسی در این میان تلاش برای یافتن رویه های موفق کسب و کارمان است. این امر اهمیت محوری برای تداوم موفقیت های کسب و کار دارد. برخی از برندها در این میان انگیزه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. مهمترین نکته برای تقویت انگیزه اعضای تیم های شرکت ارائه پاداش های جذاب است. اغلب کارمندان بدون پاداش های جذاب دارای انگیزه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیستند.
مطلب مرتبط: ۵ عادت مشترک تمامی کارآفرین های موفق
یافتن رویه های مناسب در عملکرد برند یکی از نکات بسیار مهم است. اغلب برندها در برخی از حوزه های کاری دارای رویه های مناسبی هستند. این امر با توجه به وضعیت کسب و کار و ارزیابی انتقادی از موقعیت برند به بهترین شکل ممکن نمایان می شود. اگر کسب و کارمان در یک حوزه مشخص دارای عملکرد مناسب است، باید نسبت به تداوم استفاده از رویه موردنظر اقدام نماییم. اشتباه برخی از برندها تلاش برای اصلاح رویه های مناسب است. این امر همیشه همراه با مشکلاتی برای برندها خواهد بود.
تجربه نکات تازه
کارآفرینان موفق انگیزه بالایی برای تجربه امور تازه دارند. این امر یکی از عادت های خلاقانه آنهاست. وقتی انگیزه برای تجربه امور تازه بیشتر باشد، شانس بالاتری برای یافتن ایده های جدید وجود خواهد داشت. ایراد اصلی فعالیت برخی از کارآفرینان ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی بازار با استفاده از ایده های تازه است. بسیاری از برندها به طور مداوم دارای ایده های تکراری و شبیه به هم هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. تجربه امور تازه از سوی کارآفرینان به اجرای ایده های تازه از سوی هر برند کمک شایانی خواهد کرد.
تجربه امور مختلف در زمینه تولید محصول یا بازاریابی نیز کاربردی است. به عنوان مثال، اگر ایده های تازه ای برای بازاریابی در ذهن تان دارید، باید آنها را در مقیاس محدود مورد آزمایش قرار دهید. شاید ایده های موردنظر دارای کاربرد بالایی باشد بنابراین برندها امکان آزمایش ایده های شان در سطحی محدود و به دور از ریسک های اجرای کامل آنها را خواهند یافت.
اختصاص زمان به زندگی شخصی
فعالیت به عنوان کارآفرین به معنای ضرورت اختصاص تمام زمان در دسترس مان برای فعالیت کاری نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به تمرکز کافی دارند. اگر کارآفرینان زمان بسیار زیادی به فعالیت کاری اختصاص دهند، در عمل تمرکزشان کمتر و کمتر خواهد شد بنابراین باید نسبت به اختصاص زمان مناسب برای زندگی شخصی نیز توجه نشان دهیم. در غیر این صورت کسب و کارها شانسی برای تاثیرگذاری بر روی بازار با تمرکز کافی نخواهند داشت.
سالانه بسیاری از کارآفرینان به دلیل فشارهای بیش از اندازه کاری اقدام به تغییر حوزه فعالیت شان می کنند. نکته جالب در این میان اعمال اغلب فشارهای موردنظر از سوی کارآفرینان به صورت خودخواسته است بنابراین باید نسبت به تغییر وضعیت اقدام کرد. کارآفرینان باید ایجاد تعادل میان زندگی حرفه ای و شخصی شان را مدنظر قرار دهند. در صورت عدم توجه به این نکته امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و تغییر وضعیت شرکت به طور کامل از بین خواهد رفت.
آگاهی از تاثیرات اقدامات مان
تصمیم های مدیریتی در حوزه کسب و کار دارای تاثیرات بسیار گسترده ای است. شمار قابل ملاحظه ای از کارآفرینان در عمل نسبت به تاثیرات تصمیمات شان آگاهی لازم را ندارند بنابراین تصمیم های آنها در عمل تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت.
فعالیت به عنوان مدیر یک کسب و کار به معنای ضرورت مسئولیت پذیری است. بنابراین اگر مدیران ارشد یک برند نسبت به مسئولیت پذیری به موقع اقدام نکنند، در عمل مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارشان قرار خواهد گرفت. استفاده از مشاورهای مناسب و همچنین طرح ایده ها و تصمیم های مان در میان همکاران نقش مهمی در آزمون اعتبارشان بازی می کند. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان به این نکته مهم توجه نشان نمی دهند. درست به همین خاطر تصمیم های شان اغلب اوقات مشکلات زیادی به همراه دارد.
الگوبرداری از برندهای بزرگ در زمینه اجرای تصمیمات و آگاهی از تاثیرگذاری آنها امر بسیار مهمی است. این نکته امکان یادگیری نکات تازه و شیوه های درست اجرای تصمیمات و سنجش اعتبارشان را به همراه خواهد داشت بنابراین باید به طور مداوم به این نکته در زمینه اجرای تصمیمات برند توجه نشان داد.
ارزیابی ترندها و شیوه عملکرد برند
کارآفرینان موفق همیشه به دنبال یافتن ایده های تازه در حوزه کسب و کار هستند. این امر شامل ارزیابی وضعیت بازار به منظور تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف است. ترندهای بسیار زیادی به طور سریع در عرصه کسب و کار مطرح می شوند. این امر وظیفه برندها برای پیگیری ترندهای برتر را دشوارتر از هر زمان دیگری می سازد. با این حساب هر کسب و کار باید برنامه مشخصی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش داشته باشد.
ارزیابی وضعیت ترندها در حوزه کسب و کار وظیفه هر برندی محسوب می شود. این امر در کنار ارزیابی مداوم عملکرد برند دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. اگر کسب و کارها به طور مداوم کیفیت اجرای برنامه های شان را مدنظر قرار دهند، شانس بسیار بالاتری برای بهبود وضعیت برندشان و ارتقای عملکردش خواهند داشت. این امر اغلب اوقات مدنظر کارآفرینان موفق قرار می گیرد.
مطلب مرتبط: ۸ عادت مهم کارآفرینان موفق
کارآفرینان موفق اغلب اوقات دارای ایده های بسیار زیادی برای اجرا در حوزه های کسب و کار هستند. تفاوت آنها با دیگر کارآفرینان استفاده از عادت های مشخص برای اجرای ایده های شان است. برخی از عادت های موفقیت آمیز کارآفرینان بزرگ و موفق در این مقاله به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از چنین عادت هایی برای تکرار موفقیت کارآفرینان بزرگ امری ضروری خواهد بود.